I.E.L.P. auditív problémák listája

● 0 = nincs
● 1 = nagyon enyhe
● 2 = problémás
● 3 = súlyosan zavaróA táblázat letöltéséhez kattints  IDE.
    0 1 2 3
1. Középfülgyulladások 3 éves kor előtt        
2. Középfülgyulladások        
3. Grommet-tubus műtét        
4. Szóbeli utasításokra (tanításra) nem figyel (legálabb 50%-ban)        
5. Nehéz követnie a szóbeli utasításokat        
6. Gyakran kell megismételni a szóbeli közlést        
7. Nem tanul megfelelően az auditív csatornán keresztül        
8. Lassan dolgozza fel a hallottakat        
9. Nem társítja mindig a hallottakat a látottakkal        
10. Tisztán auditív jelre nem képes néhány mp.-nél hosszabb ideig figyelni        
11. Gyakran félreérti a közléseket        
12. Gyakran visszakérdez: „Micsoda?”        
13. Néhány másodperc alatt elfelejti a hallottakat        
14. Rövid ideig tud csak figyelni        
15. Álmodozik, figyelme elterelődik        
16. A hangok könnyen elterelik a figyelmét        
17. Csoportban vagy tömegben romlik a teljesítőképessége        
18. Problémás a beszédhang-megkülönböztetése        
19. Problémás a hang-betű megfeleltetés        
20. Nehezen ismétel meg mondatokat (memória)        
21. Zavarják a zajok – befedi a fülét        
22. Még mások előtt felfigyel hangokra        
23. Megriad hangoktól, ami másokat nem zavar        
24. Csak hangos zene mellett tud a munkájára koncentrálni        
25. Keresi a csendet, a nyugalmat        
26. Sok – a korának megfelelő – szót, kifejezést nem ért        
27. Nyelvi nehézségei (nyelvtan, szókincs stb.) vannak        
28. Artikulációs problémái voltak, vannak        
29. Nehezen mondd el egy mesét vagy történetet        
30. Olvasási és/vagy helyesírási problémái vannak        
31. A feladatok elején több hibát vét, mint a végén        
32. A feladatok végen több hibát ejt, mint az elején        
33. Viselkedésével zavarja környezetét        
34. Szociálisan visszahúzódó        
25. Következetlenség a hibáiban, a teljesítményében        
36. Iskolai tanulmányiban alulteljesít        
 
Összesen:  
 
Dátum:

Ezt a listát az IELP szakemberei állították össze egy kutatási programhoz, hivatkozással FISCHER’S APC-skálájára és A.J. KATZ munkájára.

Gyakran ismételt kérdések/AIT/FST Mikor gondoljon a szülő és a pedagógus a Hallási Figyelem Tréningre, mint segítségre?