Fejlettség | Mozgás fejlettség | Játéktevékenység | Munka jellegű tevékenység | Figyelem, emlékezet, megfigyelés | |
---|---|---|---|---|---|
nagy mozgás | finom motorika | ||||
● megfelelő izomzat ● megfelelő magasság testsúly ● állóképessége megfelelő ● a mozgás örömforrás legyen ● idegrendszeri fejlettség ● alvási szokások kialakulása ● fogváltás elindulása |
●mászás, kúszás, technikája ●egyensúlyérzék ●irányok pontos ismerete ●harmonikus mozgáskoordináció ● megfelelő ritmusban tudjon mozogni ●keresztmozgások kivitelezése ● lépcsőn járás váltott lábbal ● hintahajtás ● páros lábon szökdelés |
● megfelelő vonalvezetés ●biztos ceruzafogása legyen ● finommozgáso k megfelelő kivitelezés (gyöngyfűzés, pötyi) ●tudjon cipőfűzőt kötni ●tudjon gombolni ● ábrázolótechn ikákat megfelelően alkalmazza |
● szerepjáték ● szabályjáték: szabálytudat, kitartás, kudarctűrés, együttműködés ● (konstruáló és építőjáték) ● önálló játéktevékenység et tudjon folytatni elmélyülten |
● önálló öltözködés ● önálló tisztálkodás ● saját környezetének rendbentartása ● naposi munka önálló elvégzése ● egyéni megbízások önálló elvégzése ● feladatok utasításra történő elvégzése ● feladatvégzésben a munkafolyamat ok végig vitele |
●mesék tartalmának megjegyzése ● versek, mondókák megtanulása ● képes legyen a lényeg kiemelése ● tudja észrevenni saját magával kapcsolatos problémákat (öltözködés, tisztálkodás, WC) ● 10-15 perces figyelmi terjedelem ● tudjon koncentráltan figyelni az adott feladatra ● kétcsatornás figyelem |
Gondolkodás, tanulékonyság | Érzelmi-akarati élet | Beszédfejlettség | Érdeklődés |
---|---|---|---|
● testséma kialakulása (testrészek neveinek meghatározása, tájékozódás saját testén) ● a test elülső és hátsó részeinek ismerete ● ok-okozati összefüggések meglátására legyen képes (pl. virág-locsolás) ● időrendi sorrendet tudjon állítani: évszakok ● számlálás során a sorrend( tő sorszámnevek) ● a munkafolyamatok sorrendjének ismerete: öltözködés, tisztálkodás,terítés) ● mesék történéseinek sorrendje ● fogalmi struktúrák ismerete: a témakörökben ● analízis-szintézis (pl. képek hiányzó részeinek felismerése) ● azonosságok- különbségek( szín, forma, méret) ● ismerje a sík és térbeli idomokat ● relációk( több, kevesebb, ugyanannyi) ● térbeli relációk ismerete ● tudja követni különböző tevékenységek ritmusát |
● kudarctűrő képesség ● problémamegoldó képesség ● feladattudat, feladattartás ● megfelelően kialakult énkép-önbizalom ● felnőttekkel, gyerektársakkal empatikus kapcsolat, együttműködés ● tudja késleltetni szükségleteit, vágyait ● tudjon megbocsátani és bocsánatot kérni ● tudja végigvárni társai és a felnőttek mondanivalóját türelmesen ● tudja szabályozni saját hangjának erősségét, stílusát ● egészséges versenyszellem |
● tiszta, érthető beszéd ● megfelelő szókincs ● önkifejező képesség (pl. tudjon összefüggően fogalmazni) ● szemkontaktust tartson beszélgetés közben ● belső hallás(hangok, zörejek megkülönböztetés e) ● megfelelő beszédritmus |
● motiválható legyen ● legyen önálló érdeklődési köre ● képes legyen az érdeklődésétől eltérő tevékenységek befogadására is |